Nordic walking czyli chodzenie z kijkami

Nordic walking jest specyficzną dyscypliną sportową, a właściwie powszechnie uprawianą aktywnością fizyczną, która dostępna jest dla wszystkich, bez względu na wiek i kondycję. Jakie zalety dla ćwiczących niesie uprawianie nordic walking?

Na czym polega nordic walking?

Dyscyplina nordic walking polega na chodzeniu w różnym tempie z użyciem specjalnych kijków. Sprawia to, że angażujemy aż 90 proc. mięśni w naszym ciele, a kijki odciążają stawy i wymuszają przyjęcie właściwej pozycji ciała. To one sprawiają, że prostujemy i odciążamy kręgosłup, korygujemy wady postawy i wzmacniamy mięśnie. To doskonały sposób na utrzymanie i zachowanie sprawności fizycznej. Nordic walking mogą uprawiać nawet osoby z nadwagą i otyłością. Ta aktywność ruchowa może być włączona w proces efektywnej rehabilitacji.

Korzyści płynące z uprawiania nordic walking

Katalog zalet nordic walking jest obszerny. Przede wszystkim jest to dyscyplina sportowa dla wszystkich, która nie wymaga nabycia kosztownego sprzętu. Wystarczą dobre, wygodne buty i kijki, które powinny być dostosowane pod względem wzrostu osoby, która ma z nich korzystać. Na „kijki” można chodzić przez cały rok, niezależnie od tego, jaka jest pogoda i gdzie się mieszka – na wsi czy w dużej aglomeracji miejskiej. Nie wydajemy więc pieniędzy na karnety na siłownię. Nawet jeśli jest ślisko, to kijki uchronią nas przed upadkiem, potłuczeniem i ewentualnymi złamaniami.

Nordic walking aktywuje do pracy 90 proc. systemu mięśniowo-szkieletowego, nie tylko dolne, ale i górne części ciała. Daje podobne korzyści co bieganie, ale bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa, co jest istotne m.in. dla seniorów. Pomaga rozluźnić ramiona i szyję, pozbyć się napięć i bólu oraz podnieść sprawność układu krążenia.
Kolejną zaletą tej aktywności jest fakt, że nordic walking utrzyma naszą sprawność fizyczną, zwiększy wydolność organizmu oraz poprawi stan zdrowia. Dzięki niemu możemy być bardziej aktywni i wysportowani. Jednak jest to umiarkowany wysiłek fizyczny, który nie męczy, a pozwala się nawet zrelaksować.

Aktywność na świeżym powietrzu

Uprawianie na świeżym powietrzu nordic walking zwiększa natlenienie organizmu, sprawiając, że nasze samopoczucie się wyraźnie poprawia. Dzięki nordic walking możemy też chudnąć – szacuje się, że sport ten pozwala spalić do 40 proc. więcej kalorii niż zwykły spacer. Wydatek energetyczny jest podobny jak przy joggingu, ale uzyskuje się go w efektywniejszy i przyjemniejszy sposób.

Nie mniej istotne staje się to, że w całej Polsce i nie tylko, panuje moda na spacery z kijkami. To sposób na ciekawe spędzanie czasu z przyjaciółmi i z rodziną oraz wyraz dbałości o zdrowy styl życia. Na kijkach można poznawać nowych ludzi, dlatego sport ten ma wymiar uspołeczniający. W grupie przyjemniej jest wykonywać ćwiczenia i zmobilizować się do regularnych treningów, choćby codziennie.

Zadzwoń do nas i umów się na wizytę